Tipy na zlepšenie Google PageSpeed Insights skóre

Ak načítanie vašej webovej stránky zaberie približne 2 sekundy, iba 9,6% zákazníkov sa rozhodne z webu odísť,  no ak číslo načítania stránky trvá 7 sekúnd alebo viac, z webu odíde až 32% zákazníkov.

Brian Dean spravil štúdiu, v ktorej dospel k záveru, že Google PageSpeed (rýchlosť načítania) je jedným z najdôležitejších faktorov, pokiaľ ide o príjmy z webu.

Obchodníci nájdu spôsob, ako poraziť svojich konkurentov, eliminovať blokujúce prvky a spraviť čas načítania stránky ako konkurenčnú výhodu, takto získajú pozornosť cieľových zákazníkov. Na optimalizáciu  rýchlosti webovej stránky nájdete množstvo nástrojov a článkov, ale nič sa nezdá byť užitočnejšie ako nástroj Google PageSpeed Insights.

Čo presne je nástroj Google PageSpeed Insights?

Ak nežijete v jaskyni, ďaleko od ľudí, museli ste už počuť o nástroji Google PageSpeed Insights. Pre iných je to autentický nástroj spoločnosti Google, ktorého cieľom je optimalizovať výkonnosť webových stránok. Nástroj vám umožní zlepšiť výkonnosť niektorých aspektov stránky, čo zvýši celkovú rýchlosť stránky. Nástroj môže byť použitý pre mobily aj počítače, čo dáva každej webovej stránke šancu, aby získala náskok pred konkurenciou.

1)  Začnite navrhnutím responzívnej webovej stránky

Predstavte si toto. Vytvorili ste vynikajúcu webovú stránku pre používateľov počítačov. Vďaka rozhraniu, farbe, grafike sa užívatelia zaľúbili do webovej stránky. Avšak niekde na svete vašu stránku niektorí ľudia nenávidia. Prečo? Pretože keď sa pokúšali o prístup na vaše webové stránky v mobilnom zariadení, pixely boli zdeformované. Dizajn posunutý. Navyše, takzvané rozhranie sa im nezdá esteticky príjemné.

V minulom roku spustil Google indexovanie mobile-first webov, ktoré dodalo rýchlosti načítania mobilných stránok významnú úlohu v ich algoritmoch.

Takže teraz viete, že rýchlosť mobilnej stránky je dôležitá pre hodnotenie a pozíciu vašej webovej stránky vo výsledkoch vyhľadávania Google.

2) Optimalizujte svoje obrázky

Niektorí ľudia na tom už pracujú, kým iní ani nevenujú pozornosť obrázkom na webovej stránke.

Podľa pokynov Googlu musíte do svojich webových stránok zahrnúť kvalitné obrázky.

Vložte titulky a alt text v každom obrázku. Najdôležitejšie je, aby ste používali sitemap pre obrázky, čo pomôže Googlu lepšie organizovať fotografie. Na optimalizáciu obrázkov použite Squoosh.

Samozrejme, že použitie responzívnych obrázkov je nutnosťou. 

3) Namiesto kvantity sa zamerajte na kvalitu kódu

Ak je kód na vašej webovej stránke dobrý, webová stránka sa načíta rýchlo.

Použite Pingdom, aby ste presne vedeli, ktorý z kódov na vašej webovej stránke potrebuje viac zjednodušenia.

Redukujte CSS kód na svojej webovej stránke. Pokúste sa použiť inline formátovanie vždy, keď je to možné.

Odporúčame vyhnúť sa intenzívnym WordPress témam alebo objemným kódom.

Namiesto toho je lepšie použiť čistú HTML 5 šablónu s dobre optimalizovaných CMS systémom.

Google používa niekoľko počítačov na zhromažďovanie údajov z webovej stránky. Ak kód na stránke nie je dobre štruktúrovaný, bude to pre Google náročné, a to je niečo, čo pre váš web určite nechcete.

Môžeme vám pomôcť vytvoriť jednoduché, ale zároveň nádherné a funkčné webové stránky.

Nástroj Google PageSpeed Insights umožňuje vyhľadávačom vyhľadávať priame kódy a umiestniť webové stránky na základe jednoduchosti kódu.

4) Zamerajte sa na vyrovnávaciu pamäť (cache) prehliadača (Browser Cache)

Kedykoľvek navštívite webovú stránku, webový prehliadač ukladá údaje, ako napríklad HTML, CSS, JavaScript a obrázky do lokálnej vyrovnávacej pamäte. Tým sa veci uľahčujú pri vašej budúcej návšteve webovej stránky. Keď je vyrovnávacia pamäť uložená, poskytuje prístup k rovnakému prehliadaču a znižuje oneskorenie, ku ktorému dochádza pri vykresľovaní samotného webu. Keď je vyrovnávacia pamäť prehliadača implementovaná, pomôže načítať webovú stránku rýchlejšie.

5) Zrýchlené mobilné stránky(Accelerated Mobile Pages)

Pri budovaní webovej stránky sa učte od najlepších. Najlepšie spoločnosti používajú Accelerated Mobile Pages na vytiahnutie údajov a prezentáciu v usporiadanom a rýchlom spôsobe.

Tu sú dôvody, prečo musíte používať Accelerated Mobile Pages (AMP).

Iba jednosekundové oneskorenie načítania webovej stránky môže znížiť mieru konverzie o 7%.

Štúdie ukázali, že používanie AMP stránok na načítanie údajov z webovej stránky môže znížiť počet požiadaviek serverov o 77%. To znamená, že webová stránka sa načíta rýchlejšie bez ohľadu na zariadenie, ktoré sa používa na prehľadávanie webovej stránky.

6) Pokiaľ ide o dizajn webovej stránky, menej je viac

Čistá webová stránka nie je pre používateľov vždy zaujímavá, ale služba Google PageSpeed Insights vyžaduje, aby majitelia webových stránok zjednodušili dizajny svojich stránok.

Usporiadaný dizajn webovej stránky zníži čas načítania webovej stránky. 

 

Na záver

Je nevyhnutné sa optimalizáciu webovej stránky naučiť. Je to beh na dlhé trate. Neexistujú pre ňu žiadne obmedzenia. Môžete na tom pracovať šesť mesiacov a stále mať pocit, že to nie je dosť.

Nástroj PageSpeed vám však môže ohromne pomôcť. Použite vyššie uvedené pravidlá ako pokyny a východiskový bod na oboznámenie sa s nástrojom.